Zgłaszanie naruszeń
Celem EkoEnergii jest promowanie działań pracowników, współpracowników oraz organów spółki, zgodnych z prawem i etyką. W tym celu wdrożyliśmy kompleksową procedurę, umożliwiającą dokonywanie zgłoszeń naruszenia prawa przez pracowników, współpracowników, partnerów biznesowych, wolontariuszy, stażystów, osoby aplikujące do pracy, a także wszelkie inne osoby mające wiedzę o potencjalnych nieprawidłowościach w EkoEnergii.
Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa oraz ochrony sygnalistów w EkoEnergii ma na celu zapewnienie odpowiedniej ochrony osobom dokonującym zgłoszenia, ochrony danych osobowych oraz ochrony przed działaniami odwetowymi.
Jeżeli mają Państwo wiedzę na temat naruszeń w EkoEnergii to prosimy o dokonanie zgłoszenia nieprawidłowości. Wszelkie ujawnione przez Państwa informacje zachowamy w poufności, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024r. oraz Dyrektywą Parlamentu Europejskiego z Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
ETAP 1 – ZGŁASZANIE NARUSZEŃ
- mailowo:
- na adres: sygnalista@ekoenergiapolska.pl
- telefonicznie:
- od numerem: +48 660 293 780
- listownie:
- na adres: ul. Olszewskiego 25, 25-663 Kielce (UWAGA! na kopercie należy umieścić dopisek: „do rąk własnych osoby upoważnionej do odbioru zgłoszeń sygnalizacyjnych”)
- osobiście:
- po wcześniejszym umówieniu spotkania telefonicznie lub mailowo, które odbędzie się w ciągu 14 (czternaście) dni od wystąpienia z taką prośbą
Aby ułatwić dokonanie zgłoszenia, przygotowany został formularz. Wypełniony formularz można np. załączyć do e-maila lub przesłać listownie. Zgłoszenia może dokonać dowolna osoba, która posiada informację o naruszeniu prawa, uzyskaną w kontekście związanym z naszą firmą.
ETAP 2 – WERYFIKACJA ZGŁOSZENIA I POSTĘPOWANIE WYJAŚNIAJĄCE
- Twoje zgłoszenie zostanie szczegółowo przeanalizowane przez upoważnionych do tego pracowników EkoEnergii.
- W ciągu 7 (siedem) dni otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
- W razie potrzeby skontaktujemy się z Tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących zgłoszenia.
- EkoEnergia przeprowadzi postępowanie wyjaśniające, które zakończy się decyzją w przedmiocie zasadności zgłoszenia. W przypadku zasadnych zgłoszeń podjęte zostaną stosowne działania naprawcze w stosunku do osób, których dotyczy zgłoszenie oraz działania mające na celu zapobiegnięciu podobnym zjawiskom w przyszłości.
ETAP 3 – ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
O wynikach przeprowadzonego postępowania zostaniesz poinformowany w terminie 3 (trzech) miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.