Zgłaszanie naruszeń

Celem EkoEnergii jest promowanie działań pracowników, współpracowników oraz organów spółki, zgodnych z prawem i etyką. W tym celu wdrożyliśmy kompleksową procedurę, umożliwiającą dokonywanie zgłoszeń naruszenia prawa przez pracowników, współpracowników, partnerów biznesowych, wolontariuszy, stażystów, osoby aplikujące do pracy, a także wszelkie inne osoby mające wiedzę o potencjalnych nieprawidłowościach w EkoEnergii.

Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa oraz ochrony sygnalistów w EkoEnergii ma na celu zapewnienie odpowiedniej ochrony osobom dokonującym zgłoszenia, ochrony danych osobowych oraz ochrony przed działaniami odwetowymi.

Jeżeli mają Państwo wiedzę na temat naruszeń w EkoEnergii to prosimy o dokonanie zgłoszenia nieprawidłowości. Wszelkie ujawnione przez Państwa informacje zachowamy w poufności, zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024r. oraz Dyrektywą Parlamentu Europejskiego z Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.

ETAP 1 – ZGŁASZANIE NARUSZEŃ

  • mailowo:
  • telefonicznie:
  • listownie:
    • na adres: ul. Olszewskiego 25, 25-663 Kielce (UWAGA! na kopercie należy umieścić dopisek: „do rąk własnych osoby upoważnionej do odbioru zgłoszeń sygnalizacyjnych”)
  • osobiście:
    • po wcześniejszym umówieniu spotkania telefonicznie lub mailowo, które odbędzie się w ciągu 14 (czternaście) dni od wystąpienia z taką prośbą

Aby ułatwić dokonanie zgłoszenia, przygotowany został formularz. Wypełniony formularz można np. załączyć do e-maila lub przesłać listownie. Zgłoszenia może dokonać dowolna osoba, która posiada informację o naruszeniu prawa, uzyskaną w kontekście związanym z naszą firmą.

ETAP 2 – WERYFIKACJA ZGŁOSZENIA I POSTĘPOWANIE WYJAŚNIAJĄCE

  • Twoje zgłoszenie zostanie szczegółowo przeanalizowane przez upoważnionych do tego pracowników EkoEnergii.
  • W ciągu 7 (siedem) dni otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
  • W razie potrzeby skontaktujemy się z Tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących zgłoszenia.
  • EkoEnergia przeprowadzi postępowanie wyjaśniające, które zakończy się decyzją w przedmiocie zasadności zgłoszenia. W przypadku zasadnych zgłoszeń podjęte zostaną stosowne działania naprawcze w stosunku do osób, których dotyczy zgłoszenie oraz działania mające na celu zapobiegnięciu podobnym zjawiskom w przyszłości.

ETAP 3 – ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

O wynikach przeprowadzonego postępowania zostaniesz poinformowany w terminie 3 (trzech) miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Pliki do pobrania

Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa oraz ochrony sygnalistów

Formularz zgłaszania naruszeń

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Informacja dla osób aplikujących do pracy

Wniosek o spotkanie osobiste